Národní sportovní centrum Harrachov bude moderním místem s potřebnou infrastrukturou pro vrcholovou přípravu našich reprezentantů. Centrum nabídne profesionální zázemí pro přípravu sportovců v zimních i letních sportech.
Velkou výhodou je vyšší nadmořská výška Harrachova, která garantuje výborné sněhové podmínky.
1. Rekonstrukce běžeckých tratí
V souvislosti s rekonstrukcí běžeckého stadionu je nutné zlepšit vybavení běžeckých tratí. Určit šířky jednotlivých běžeckých okruhů a úseků. Vybudovat zasněžovací systém i večerní osvětlení vybraných okruhů.
2. Přemostění Mumlavy a hlavní objekt Národního sportovního centra
Projekt navrhuje přemostění údolí Mumlavy pro lepší kontakt sportovců a závodníků s hlavním objektem Národního sportovního centra. Hlavní víceúčelový objekt stojí na podnoži parkovacího objektu, zajišťuje všechny nezbytné funkce pro provoz Národního sportovního centra. Budou zde alokovány služby stravovací, rehabilitační i lékařské, ubytovací, správní a servisní. Plocha střechy parkovacího domu poslouží k nástupu sportovců do všech sportovních zařízení. Parkovací dům s veřejným provozem má plánovanou kapacitu 500 míst.
3. Stadion běžeckých sportů
Součástí sportovního centra je moderní běžecký stadion s tribunami, navazující na běžecké okruhy. V zázemí stadionu je umístěna moderní posilovna, regenerační a rehabilitační část centra.
4. Víceúčelový objekt Národního sportovního centra
Umístění víceúčelové sportovní haly na začátek areálu v blízkosti veřejné komunikace předurčuje tento objekt také k možnému využívání veřejností. Ve městě Harrachov by tím všem návštěvníkům vzrostla nabídka kvalitního sportovního vyžití. V zimních měsících je přes pozemek vedena stávající lyžařská magistrála.
5. Areál malých můstků
Areál malých můstků projde kompletní rekonstrukcí včetně věže rozhodčích, Počítá se s položením keramických stop na můstky, instalací povrchů pro letní skákání a společně s nově budováním běžeckým stadionem bude pro skokany vybudováno nové technické a servisní zázemí ve stávajícím objektu skicentra.
6. Rýžoviště
Rozšířením sjezdové tratě “černá” s vybudováním nového vleku dojde ke splnění podmínek pro homologaci tratě pro “FIS” závody a případně i pro závody evropského poháru. Zároveň se tímto rozšířením nebude omezovat prostor červené sjezdovky pro běžné komerční využívání.
7. Rozšíření sjezdové tratě
Rekonstruovaný objekt Rýžoviště bude primárně sloužit jako obslužný prostor Národního sportovního centra a pro servis lyžařských zařízení s možnou vedlejší ubytovací funkcí pro zaměstnance centra a lyžařského areálu.
8. Rozšíření sjezdových tratí
Projekt obsahuje rozšíření stávajících sjezdovek, které zajistí také lepší příjezd k současné čtyřsedačce. Část rozšířené tratě bude využita pro vybudování snowparku.
9. Propojení lyžařského areálu s Rokytnici nad Jizerou
Propojením areálu Harrachov s areálem v Rokytnici nad Jizerou vznikne jeden z největších lyžařských areálu v České republice. Propojení zvýší nabídku lyžařských tratí a dopravních zařízení, což je při stávající ubytovací kapacitě Harrachova a okolí nezbytné. Jedná se o klíčovou investici pro zatraktivnění Harrachova a jeho lyžařského areálu.
10. Rozšíření turistické sjezdovky
Pro bezproblémový provoz a lepší dojezdy všech skupin lyžařů navrhujeme rozšířit stávající dojezd sjezdových tratí. Rovněž navrhujeme výměnu vleku za lanovku s větší kapacitou tak, aby nebyl prostor dojezdu ničím blokován.
11. Velký a mamutí můstek
Oba můstky projdou velkou modernizací, včetně kvalitní ochrany proti větru. Součástí rekonstrukce můstků bude vybudování tribun pro diváky s potřebným zázemím.
12. Skicross a snowboardcross
Tréninkové skicrossové a snowboardové tratě navazují na stávající rozšířené sjezdovky a na novou sjezdovku. Stavba těchto tratí je částečně řešena zemními úpravami a doplněna zasněžovacím systémem. Počítá se s variabilitou, aby bylo možné průběžně měnit obtížnost i profil tratě podle tréninkových potřeb.
13. Sjezdové lyžování a snowboarding
Nově vybudované sjezdovky a dopravní zařízení pro sjezdové lyžování a snowboarding budou napojeny na stávající tratě. Část nových sjezdovek je však určena pro trvalou preparaci pro potřeby vrcholové přípravy a přednostně budou tyto tratě rezervovány pro trénink a pořádání závodů všech kategorií. Navrhovaná šířka umožní stavbu 3 až 4 tratí obřího slalomu. Nové sjezdovky budou využívány také pro “Slope style”. Na stávající černé sjezdovce je plánován nový vlek, který bude přednostně sloužit pro trénink sjezdového lyžování a snowboardingu.
14. Doplnění dopravního zařízení
Rozšíření stávajících dopravních kapacit Harrachova přinese kratší čekací doby a větší lyžařské možnosti. Sportovní areál Harrachov bude propojen s lyžařským areálem v Rokytnici nad Jizerou moderním dopravním zařízením a sjezdovkou.